Chirurgia cosmetică este în creștere, arată date noi

Societatea Americana de Chirurgie Plastica a publicat noi statistici care dezvaluie tendintele recente in procedurile de modelare a corpului.

Un nou raport arată ce proceduri cosmetice au fost cele mai populare în 2018.
Potrivit Societatii Americane de Chirurgie Plastica (ASPS), aproape 18 milioane de persoane au suferit proceduri chirurgicale si minim invazive cosmetice in Statele Unite in 2018.

Acest total înseamnă că în 2018 au existat aproape un sfert de milion de proceduri decât în ​​2017.

Înainte de a ajunge la inima problemei, este esențial să înțelegem diferența dintre chirurgia plastică și chirurgia cosmetică.

Chirurgia cosmetica se concentreaza pe imbunatatirea corpului, in timp ce chirurgia plastica reconstruieste partile corpului care au suferit daune cauzate de boala, arsuri sau traume.

Factori de motivare
Autorii unui studiu anterior din Marea Britanie au analizat 204 de chestionare pentru a identifica factorii care îi determină pe oameni să sufere o intervenție chirurgicală cosmetică.

Chestionarele au inclus întrebări despre stima de sine, satisfacția vieții, atractivitatea fizică auto-evaluată, religiozitatea, atitudinea față de chirurgia cosmetică și consumul media.

Cercetatorii au vrut sa inteleaga care factori au influentat probabilitatea unei persoane de a opta pentru chirurgie cosmetica. De asemenea, ei doreau să determine factorii care au afectat beneficiile percepute ale oamenilor de a fi supuse acestor proceduri.                        Studiul cel mai amplu al implanturilor mamare până în prezent oferă detalii importante privind evenimentele adverse rare dar grave.

Rezultatele au arătat că credințele religioase și stima de sine scăzută au fost predictori semnificativi ai probabilității, în timp ce predictorii pentru beneficiile percepute includeau religiozitatea, consumul media, satisfacția vieții și sexul biologic.

Rezultatele au aratat ca femeile care si-au evaluat stima de sine, satisfactia in viata si atractivitatea la fel de scazuta, aveau doar cateva convingeri religioase si aveau o expunere mai mare in media, fiind mai probabil sa se supuna unei interventii chirurgicale cosmetice.

Deși femeile au fost, în general, mai atrase de chirurgia cosmetică, numărul bărbaților care au luat în considerare aceste proceduri a fost semnificativ.

De asemenea, studiul a evidențiat efectele puternice ale expunerii și religioasei mass-media. Persoanele care au avut o expunere mai mare la mass-media au crezut că chirurgia cosmetică a adus mai multe beneficii, în timp ce indivizii religioși au fost mai predispuși să perceapă chirurgia cosmetică ca fiind ceva în contrast direct cu convingerile lor.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here